maandag 18 maart 2013

Uitgelicht: training van loper Frank

Ik heb zondag mijn 2e training gedaan van 8 km; 2 x 3km op tempo en 1km warmlopen en uitlopen (mijn gemiddelde snelheid is denk ik nog maar 10 km/u).

Mijn algemene conditie en daarmee herstelvermogen is met de ergometer- en roeitrainingen die ik de afgelopen maanden heb gedaan ruim boven gemiddeld.

Binnenkort laat ik een sportkeuring doen om te zien waar ik conditioneel sta.

Ik bouw de komende twee weken op om geen beginnersblessures (scheenbeenvliesontsteking) te krijgen. Over twee weken verwacht ik 3 a 4 keer per week te lopen zodat ik 30 km per week loop. Over een maand wil ik dit uitbreiden naar 30-40 km per week.

Uit het verleden (2004) weet ik dat ik in anderhalve maand kan opbouwen tot een halve marathon (met gemiddelde van 11,2 km/u).

www.viro.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten